torsdag 26 maj 2011

Janteblogg

Jag fick för mig att jag inte visat denna bild här tidigare, eller har jag? Hur som helst så är det en av målningarna i min kommande utställning som jag är mest nöjd med, allt föll på plats så perfekt och den knyter ihop alla tankar jag har om den senaste serien verk (jag kan återkomma med dem om någon är intresserad).

Under attacker av hybris kan jag tänka att lycklig är den person som får köpa den nu för om några år får man lägga på en nolla till. Och så skrattar jag lite åt alla som kommer att ångra sig att de inte köpte när de hade chansen. Jo, det skenas iväg lite ibland men jag har jobbat med dem i över ett år och det ska bli så sjukt kul att ställa ut snart och få visa upp dem i verkligheten.

För de är faktiskt förbannat bra.


Red - NYC series 2011, 90x90 cm, blandteknik