onsdag 22 juni 2011

Nya tider



Som någon kanske fattat har jag haft sjukt töntigt fullt upp med flytt och sånt den senaste veckan och bloggen har inte högprioriterats direkt. Men det var nyttigt för det fick mig äntligen att inse att det är ganska oviktigt att lägga en jävla massa tid på något som inte ger mig ett dugg tillbaka.

Jag bloggar inte i första hand för att få respons (även om det är kul när det händer) men att ständigt fota och skriva - helt utan ersättning - har blivit allt svårare att motivera när min tid knappt räcker till det jag SKA göra och får betalt för. Speciellt när man ser bloggar runt omkring sig som skriver flaskhals och dränks i pengar.

Det kommer alltså att bli rätt glest mellan inläggen i fortsättningen men naturligtvis slänger jag upp lite bilder från utställningar och sånt (på lördag är det vernissage i Båstad tillsammans med de inringade konstnärerna ovan) eller om det hänt något speciellt. Annars har jag bättre saker för mig, och som en tidigare favoritbloggare skrev när hon la av - fan vad skönt att inte behöva reflektera över allt hela tiden.

Hej så länge.