torsdag 29 december 2011

Jag kör en summering över 2011 ändå

En sak blev rätt tydlig när jag scrollade igenom det gångna året - jag har spenderat en hel jävla massa tid i ateljén. Skitmycket. Skalar man bort allt familjerelaterat jag skrivit i bloggen så har jag i princip bara varit i ateljé 332. Men så är också 2011 året då jag ställt ut mest, störst och jobbat hårdast.

Ryggproblem, tennisarm och bukfetma fick jag på köpet.


Min cell.


Jag har målat och funderat. Funderat och målat.


Och så ställde jag ut på Galleri Mårtenson & Persson i Påarp i juni tillsammans med Sofia Änghede och Astrid Sylwan. Det gick fantastiskt bra.


Efter sommaren började mitt livs hårdaste jobbperiod, här är pixelmålningen som gav mig tennisarm (fortfarande till salu, köp den så ska jag gå till kiropraktor).


Jag jobbade som ett djur.


Men någon vecka innan vernissage var allt målat, ramat och klart.


Och äntligen fick jag hänga upp hela klabbet på Galleri Thomassen.


Omkonst, GP & Tidningen Kulturen recenserade, konsthallschefer var intresserade men ekonomiskt gick det röven. Känn ingen sorg för mig Göteborg.


Avslutar året (som iofs pågår t.o.m. 7 jan) med en grupputställning på mitt stockholmsgalleri.



Det har varit ett tufft år men det är som tur även jag. Gott nytt!