måndag 2 april 2012

Det känns på allvar tomt och lite sorgligt



Efter tusentals timmar av troget spelande dog hen plötsligt, min ateljévän och enda sällskap på dagarna. Jag stängde av i fredags och nu i morse så hände inget när jag tryckte igång, bara ett kryptiskt meddelandet visas på den släckta displayen - F6I. Vad kan det betyda? Kunde jag inte fått ett GOODBYE åtminstonde som jag får alla andra dagar när vi skils åt?

Jag köpte stereon för en av mina första konstförsäljningar typ 2002 och vi har hängt ihop sedan dess i diverse andrahandsboenden, på folkhögskola, sommarstugan, konstskolor och ett i antal ateljeér. Ibland tjurar hen och vill inte spela någon bränd skiva men då är det bara att ta en annan och försöka senare, då brukar det funka. Men mest har vi lyssnat på radio ihop, den senaste tiden mycket på Rockklassiker 106,7, kan det vara det som var droppen? För mycket dålig hårdrock på repeat. Eller är det för jag aldrig matade dig med några kassetter?

Jag kommer att sakna dig min kära vän. Rest in peace.