lördag 29 december 2012

Årskrönika 2012

Det har varit ett ateljéår, bara ett par utställningar och inga makalösa framgångar att rapportera om. Men timmarna i atten har gett resultat och om exakt tre veckor kan man gå till Eskilstuna konstmuseum och se vad jag har slitit med.

Här är året i korthet:


Jag öppnade hårt med lätt hybris.


Ställde ut separat på Eksjö museum i januari.


Fick helsidor i lokalpressen. 



I ateljén påbörjade jag nya målningar i ny teknik.


















Medan denna blev inköpt av museet ovan.



Sedan påbörjade jag mitt (nuvarande) stora projekt och började måla i enbart svart/vitt. I olja.



Jag målade.


Och målade.


Min tjej och hennes verksamhet flyttade in i ateljén på allvar.

Och så kom Kobras team och gjorde ett reportage. Om henne...


Jag målade vidare.


Och vidare.


Sedan ställde jag ut på Centralgalleriet i Gävle.


Kanske min bästa hängning hittills.


Och fick grym press.


I alla deras tidningar.


ALLA.


Men jag kröp in i ateljén och fortsatte måla.


Och så började jag på den där triptyken...


Mitt i allt hörde Singular Art Magazine av sig och gjorde en grej.


Typ ett halvår senare var triptyken klar. Ett litet helvete.


Fast en till målning hann jag med.


Innan allt skulle plåtas och hämtas av museet.


Och det var ungefär allt. Tack för i år alla läsare!