lördag 12 november 2011

Close, but no cigar

Ibland måste man tacka nej till utställningar av olika anledningar. Det kan vara världens enklaste beslut eller rätt svårt och jobbigt. För nästan ett år sedan var jag tvungen att tacka nej till en utställning på Eskilstuna Konstmuseum för att jag redan hade bokat in den på Galleri Thomassen. Det var inget lätt beslut men jag var tvungen, tyvärr fanns det inte en chans att jag skulle fixa att ställa ut på båda under samma period. Att jag klarade sommarens utställning i Båstad och den i Göteborg några månader senare var på gränsen.

Men snart får jag en ny chans. Inte nästa år men troligtvis under 2013. Det är ju ett tag tills dess men det är helt ok, då kan jag planera in annat under tiden och det är alltid bra att ha något långsiktigt och stort att jobba emot. Har redan lite ideér på vad jag vill göra.

Gårdagens möte var hur som helst väldigt bra och även om det sved lite att se någon annans namn stå på dörrar, väggar och program istället för mitt var det kul att se ett konstmuseum som verkar verkar väldigt levande och samtida trots att det inte ligger i någon av våra större städer. Och så passade jag på att hänga med en vän och dricka godöl på Ölkultur - Sveriges största mikrobryggeri. Win win.


Eskilstuna Konstmuseum.


Samlingarna.


Och där i rummen till vänster skulle jag varit nu samtidigt som...


...Lars Lerin ställer ut i stora salen.



Gillade nog mest hans bokhyllemålning.