torsdag 24 november 2011

Segt i ateljé 332



Det står still i ateljén. Filmen är i stort sett klar och är på ljudläggning och allt är klart inför utställningen på Eksjö Museum i februari (!) men jag får ändå inget vettigt gjort. Sorterade pärmar häromdan, det är på den nivån liksom.

Visst skulle jag kunna gå ut och bara ta en day off men det skulle vara med ett skavande samvete att något viktigare borde göras. Egenföretagarens eviga dilemma. För det finns ALLTID saker att ta tag i och egentligen handlar det nog om att jag är rätt slutkörd. Att driva eget och bokstavligt talat skapa sina inkomster själv - med all stress det innebär - samtidigt som man är ständigt småförkyld av dagisbaciller och har en tvååring som inte sover på nätterna tär på en.

Men detta är livet jag valt och jag ångrar ingenting.