lördag 18 december 2010

Rapport från lejonkulan

Jag var på Fotografiska tidigare ikväll (någonslags ihopkok av releasefest för konsttidningen Paletten och kritikerförbundets årliga julglögg). Dessutom var det fritt inträde till utställningarna i övriga huset. Men. Att ensammingla är jävligt segt alltså, så jag messade lite med Maria istället:


17 dec 2010 17:34
Både Carl-Johan och Paggan är här.
Undrar om jag är på mingelhumör?


17 dec 2010 18:10
Oh no, Juha är här.*


17 dec 2010 18:25
Solomingel suger i Stockholm också.**


17 dec 2010 18:36
Fan, det är ju bara gubbar här. Jag sveper
glöggen, snor en tidning och kollar
in resten av huset istället. puss

*Min förra gallerist.
**Refererar till ensamma vernissager i New York.


Kritiker och konstmakt.


Carl-Johan verkar lite skeptisk till mig.


Utställningen var ärligt talat sådär.


Paggan får jobba lite på hållningen.



Jag blåste lite pengar på stora böcker. Dra av, dra av, dra av!