måndag 7 februari 2011

Gallerichock i Uppsala

En liten snabbresumé av helgen så att jag kan börja jobba någongång. Gary Moore har visst dött förresten, det sörjer jag mer än att någon svensk skådis lämnat in (fast ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte om någon som dör utanför familjen).


I fredags flyttade vi efter några timmar min pyttelilla ateljéfest ett par trappor ned till Robot Ink och fortsatte krökandet där.


Det är Carlos studio och dagen till ära fick han sig en robotgadd av en tatueringsrookie på besök.


Sedan sov jag som en stock hela natten för Maria och lillen hade redan åkt till mormor i Uppsala. När jag kom dit dagen efter var det fullt röj.


Senare på dagen gick vi förbi någonslags galleri/konsthandel och jag höll på att dåndimpa - i fönstret stod en gammal, gammal målning av mig (som jag INTE tänker visa upp här). Jag målade den när jag gick min första grundläggande konstutbildning och den såldes på ett galleri i Närke för många år sedan till okänd person. Inte roligt att återse.



Sedan gick vi till hotellet med den smaklösa inredningen och drack bubbel medan lillen dunade hos sin mormor. Toppenjulklapp!