söndag 20 februari 2011

Konst, konst, konst, konst, knost,

Det har varit en fantastisk helg. Ateljéfest, två konstmässor och mycket konstbabbel med mina hitresta vänner (som också råkar vara väldigt begåvade konstnärer). Vi gick alla på Ölands konstskola tillsammans och vår klass måste slå något rekord när det gäller hur många som är verksamma som konstnärer idag. Ni kommer att se mer av oss alla, jag lovar.

Konstnärsdrivna mässan "Supermarket" har jag inte så mycket att skriva om så jag struntar i det. Den mer kommersiellt inriktade mässan "Market" var som vanligt bättre, extra roligt var att mitt Göteborgsgalleri var representerade där i år, ska bli så jävla kul att ställa ut hos dem. Mer recension än så blir det inte, är du nyfiken har båda mässorna öppet i några timmar till.


Ateljéfest på fredagen.


Något av det bästa på Market var Cajsa von Ziepels skulpturer.


Sen gick vi till flådig Östermalmsrestaurang. Jag käkade sinnessjukt goda musslor.


Egentligen var tanken att vi skulle på KRO-festen i Gamla stan (som var någonslags efterfest till mässorna) men vi fastnade i Markus och Kalles tjusiga hotellrum och drack folkbärs istället. Det var kanske det bästa vi kunde gjort.



Skäggiga fåtöljer.