torsdag 11 februari 2010

Bad och vakt i Örebro



Om några timmar drar vi till Örebro. Morsan har ny lägenhet mitt i stan som ska inspekteras, det ska hälsas på hos gamla vänner (jag är uppvuxen utanför Örebro och bodde där i mitten av 90-talet) och framförallt så ska vi till Gustavsvik som är ett jättestort badhus. En av mina födelsedagspresenter till Maria var att dra till deras relaxavdelning, äta, dricka och bada medan Akiras farmor barnvaktar. It's a win-win.

Vi har valt att åka tåg eftersom vi inte pallar med att rodda med bilen som står i Uppsala, men det är rätt stört att det är nästan dubbelt så dyrt för oss att välja det alternativet. Då köpte vi ändå biljetterna för ett bra tag sedan. Ser inte fram emot att baxa på och av vagn och grejer (jag har med en ganska stor målning också) men skönt att slippa köra.

Bilden visar en av Örebros stolta sevärdheter - Svampen. Det finns ett slott att titta på också men där någonstans slutar det roliga. Det ska bli kul att åka dit några dagar men det är ingen plats jag saknar. Överhuvudtaget.