onsdag 3 februari 2010

Ateljé uthyres!

Innan jag lägger ut annonsen om min ateljé på blocket så tänkte jag dunka ut den här först. Kanske sitter det en hel bunt där ute och dreglar över detta rum och knappt kan vänta på att jag ska flytta ut? Den ligger ju trots allt töntigt bra om det är på söder man vill vara. Och tänk att kunna säga att det är 'the great Danny Miltons' gamla atte*. Bara en sån sak.

Hyran ligger på 2.950:-/månad och då får man ett rum på typ 9 kvm med egen ingång. Bredband (ADSL) ingår, el och värme, liksom tillgång till pentry och toalett. I angränsande rum sitter en illustratör och en dokumentärfilmare. De är inte här så ofta.

Pallar du med hyran och vill komma och titta eller bara fråga något, skriv en kommentar eller mejla på daniel(at)miltonart.se



Om man till skillnad från mig inte släpar in ett jättebord så sparar man ganska mycket utrymme. Dörren leder till kök och toa.



Om man till skillnad från mig inte släpar in en soffa så sparar man ganska mycket utrymme. Man kan förvara mycket på hyllor, men du får fixa nya för dessa tar jag med mig. Penslarna (om man är lagd åt det hållet) tvättar man i vasken.



Utan tusen tavlor och finsk jättelåda är det faktiskt större än man kan tro.



Hyllor är som sagt bra och denna rycker jag också med mig. Lägg märke till lövet, det snodde jag från en installation av Paul McCarthy när han ställde ut på Moderna för några år sedan.



Vasken, men den har jag ju redan skrivit om.



På andra sidan gatan ligger två cafeér. Den ena (Svart Kaffe) anses av många som Södermalms bästa. Grymma mackor och gott kaffe. Ganska kändistätt, om man är lagd åt det hållet.

*Se denna blogg.