söndag 31 januari 2010

The great danny milton



Jag kollade just statistiken för min hemsida och en funktion är att man kan se vad folk har sökt på för att komma till min sajt. Någon där ute har visst väldigt höga tankar om mig (och jag kan ju inte annat än att hålla med).

En rolig sak är att besökarna dit bara ökar och ökar utan att jag gör något speciellt (förutom att blogga här) och jag har dubbelt så många träffar nu som för bara några månader sedan. Sånt pushar en förstås och får mig att jobba hårdare. Sajten ska nog få sig ett litet lyft snart också tror jag.

Tyvärr verkar inte någon av er läsare vara så bevandrade inom film och teknik. Synd. Jag skulle verkligen behöva hjälp men jag får kanske göra som man gjorde förr - gå till en butik och snacka med någon som vet. Grejen är bara den att jag inte litar på säljare och det är så ofta någon äppelskalle kommer med råd som visar sig vara fel och så står man där med fel grejer och man kan inte göra ett dugg. Människor alltså. Men folket på Scandinavian Photo har jag fortfarande en viss tilltro till, får göra en utflykt till Kungsholmen någon dag och kolla med dem.

Nu har jag två saker att välja mellan - stanna hemma och dammsuga eller gå på en Depecheförfest vid Globen. Det känns lite sådär att gå på en fest och sedan bli snuvad på själva konserten, men att dammsuga suger ju som bekant. Det får bli en promme till Globen.