söndag 25 juli 2010

Memory lane 25 juli

Dagens tema verkar visst vara vatten. Det blir väl så i slutet av juli antar jag.

Typ idag för fem år sedan lärde jag Maria att segla. Häromdan sålde farsan Gabella till en ryss i Oxelesund. Lika bra det för vi (Maria och jag) har ändå inte varit ute med båten sedan den där soliga dagen 2005.


Typ idag för fyra år sedan hälsade vi på Erik i Hunnebostrand där han jobbat som kock på somrarna sedan 50-talet. Vi gillar att hoppa från klippor.


Typ idag för tre år sedan klämde jag ännu en gång in mig i min urvuxna våtdräkt (som jag fortfarande klämmer in mig i). Jag köpte den för 350 pizzor sedan när jag bodde på Fuerteventura i slutet av 1900-talet.


Typ idag för två år sedan kollade vi in solnedgången från Fårö. Jag byggde en liten soffa av de platta stenarna och vi satt och lyssnade på sommarpratet och drack vin. Det var tider.



Typ idag för ett år sedan blev jag recenserad för första gången av en riktigt recensent på en stor tidning. Målningen på bilden såldes någon vecka senare till en samlare i New York.