torsdag 3 december 2009

Allt är så konstigt i förorten.


Idag åkte jag till Hökarängen för att plåta hus till illustrationen för Stockholmshem. Mina nya fingervantar gjorde sitt jobb i kylan när jag flipprade med kameran och bläddrade bland adresser. Lustiga gatunamn i området, undrar om någon skulle döpa en gata till Tobaksvägen idag? Jag letade dock förgäves efter Spritgatan.

Däremot hittade jag ICA-Bomben. Har ni hört något så dumt? I samma kvarter låg även deras gamla lokal och där hymlades det inte med vad det handlar om. Några konkurrerande butiker syntes inte till. 'Konsum Luftvärnsroboten' och 'Coop Landmina' måste ha flyttat.

Efter min lilla förortsutflykt drog jag till ateljén och jobbade vidare vid datorn, jag är på god väg nu och det känns bra. Hoppas jag får mina målningar från Finland snart, både gallerist och privata köpare i Stockholm ropar efter mina verk.