fredag 4 december 2009

Daniel vs. datorn 1-0.



En sak som jag uppskattar hos mig själv är att jag är bäst när det gäller (förutom i sport) och det är väldigt praktiskt när man har dubbel deadline med kort varsel. Startsträckan må ha varit ganska lång men nu är jag klar med båda jobben på datorstadiet (hoppas jag) och kan äntligen släppa musen som jag kramat krampaktigt den senaste tiden. Nästa steg blir tryckeri och måleri.

Fick goda nyheter från mitt finska galleri idag, ännu ett verk är sålt och så kommer merparten av mina tavlor att skickas hit nästa vecka. Några målningar får stanna kvar i Finland och representera mig. Om du bor eller befinner dig i Helsingfors så finns förutom huvuduställningen en ständigt pågående grupputställning en trappa ned i Galleri Uusitalo där man kan hitta både mina och många andra konstnärers verk. Väl värt ett besök.

Nu ska jag gå hem för dagen. Jag tror Maria behöver lite avlösning och så är jag sugen på att gulla med Akira. Och ta en öl. För det är jag sjukt värd.