måndag 21 december 2009

Snart drar vi, snart.


Kunden som beställde en målning nyligen ville även ha samma verk i en begränsad och signerad upplaga. Trycken fixade jag häromdan på finaste 300-gramspappret men jag har dragit lite på själva signerandet. Eftersom beställaren kommer och hämtar hela rasket om en timme så var det hög tid att fixa men det gick helt utan problem. Fick till och med låna Marias finaste penna som hon fick när hon gick ut Berghs.

Annars har jag mest flängt runt efter jeans idag, jag hatar som sagt att shoppa men mina kläder håller på att falla samman. Fick tag på motljusskydd (400 spänn för en plastbit) till min kamera och så något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Eftermiddagen har spenderats med svärmor och familj på favoritjapanen runt hörnet. Nu längtar jag bara efter att lämna stan. Det ska tydligen vara en halvmeter snö vid stugan så antalet promenader med barnvagnen blir nog lite begränsade.

Istapparna som bildats vid vår dörr har liksom kapslat in lysdioderna och sprider ljuset genom sig. Rätt fint.