söndag 20 december 2009

Det går bra nu.



Vissa dagar händer det så mycket att man inte ens har tid att sätta sig och blogga förrän det knappt är en timme kvar på dygnet. Och jag styr ändå helt över min egen tid. Många timmar har gått åt i ateljén för att beta av det som behöver göras innan jul, är inget roligt att sitta vid brasan i stugan om man har grejer hängande ovanför sig. Och då snackar jag inte om mistlar.

Tidigare idag hämtades målningen ovan av ett par nöjda köpare. Det har säkert varit ett tiotal förfrågningar på den bara det senaste året men ingen har slagit till. Jag kan inte annat än att gratulera köparna och hoppas att alla som missat chansen ångrar sig riktigt hårt. Denna målning var en av de få som fanns kvar från 2007 och det känns faktiskt lite vemodigt att bli av med gamla kära "Transit". Men jag hämtar mig nog och hör du någon skratta så är det bara jag som är på väg till banken.

En bra avslutning på ett bra konstår.