onsdag 16 december 2009

Vinter - vad är grejen?



Idag har jag flängt runt som en idiot. Det är ju tydligen jul snart och jag vill inte se skymten av stan igen. Inte sitta på fler bussar, trängas i flunsiga tunnelbanor eller kryssa mellan turister på jävla Drottninggatan. Nu får det räcka. Men om mindre än en vecka flyr vi till landet och återkommer inte förrän nästa år. Fan vad skönt.

Bilden ovan tog jag genom vårt köksfönster igår. Jag är inget fan av snö (om jag inte står på en bräda) men visst kan det vara ganska vackert. Men detta är ändå en vidrig årstid, när jag blir stor ska jag emigrera till ett människovänligare klimat. Öppna en bar på någon strand och bara såsa. Ta tag i surfandet igen och låta dagarna vara som de kommer. Skriva en bok. Så kan ni som vill stanna kvar här huttra.

Ja, så får det bli.