söndag 13 mars 2011

Daniel poserar

Det är söndag och vi är hemma med ett sjukt barn så för att ha något att göra medan Akira sover tänkte jag slänga ihop en memory lane-blogg (konstrelaterad denna gång). Utan att det riktigt var meningen blev varje bild en på mig där jag poserar bredvid något jag gjort. Alla är tagna i mars månad.

2006 på Kulturhuset där min film "Processen" just kommit upp i hyllan (den finns fortfarande att låna där).


2007 framför en av de sista målningarna i enbart akrylfärg, några månader senare övergav jag mitt gamla måleri och satsade allt på sättet jag jobbar nu. Inget beslut jag ångrar.


2008 i min gamla ateljé vid Nytorget. Jobbar för fullt med blandtekniken som sedan 2007 är mitt signum.


2009 visar jag för första gången collagen som är mitt lilla sidoprojekt när jag har tid (vilket jag tyvärr aldrig har numera).



2010 ställde jag ut separat på Galleri Mårtenson & Persson för första gången och det gick lysande med bra recensioner. Den utställningen har lett till det mesta som händer nu.