torsdag 24 mars 2011

Habegär!


Jo, jag är lite svag för prylar - speciellt kameror. Kan kanske bero på att fotograferandet inte bara är ett stort intresse sedan tonåren utan även oumbärlig i mitt skapande. Men även om man inte använder kameran som ett arbetsredskap så fattar jag uppriktigt talat inte alla som nöjer sig med halvkeffa mobilkamerabilder, hur iPhoneupplösta de än må vara. Visst - den bästa kameran är den man har med sig men det är ändå ett val man gör.

Snart släpper Fujifilm en skön retrokamera med fast optik, stor sensor och fantastiska ljusegenskaper och jag är så sjukt sugen, det är bara det att jag siktar på att köpa en ny systemkamera och min senaste kompakt (som inte är dålig på något vis) inhandlades ju strax innan jul. Så det är knappast så att jag behöver en ny.

Men ändå. Kolla på den.