tisdag 22 mars 2011

Utan titel



Min plan var egentligen att måla nu på kvällen (har varit med kiddo idag) men jag sov alldeles för dåligt inatt och har druckit för mycket kaffe och har lite väl mycket fokus på en viss lägenhetsaffär och, och, och. Så istället för att klanta till något med min darriga kropp och snurriga hjärna så har jag istället jobbat på autopilot och uppdaterat hemsidan med målningarna jag slutfört hittills i år. Kolla gärna.

Om någon undrar över titlarna - eller avsaknaden av sådana - så beror det på att jag är inne på att låta dessa (och framtida?) bilder vara utan. Jag tror/anser/hoppas att verken talar för sig själva och då kan titlar kännas både överflödiga och krystade. Eller i värsta fall pretto. Själva utställningstiteln kommer troligtvis att gå på samma linje och arbetsnamnet är Untitled (The New York series). Det känns bra.