söndag 20 juni 2010

En kväll på söder

Sorry, nu har jag slöat med bloggen igen. Men jag har en god anledning för jag håller på och sätta ihop sommarens viktigaste skiva. Varje år letar jag upp, väljer ut och sätter ihop en skön samling låtar som ska bli sommarens soundtrack. Så det är viktigt att det blir rätt för sedan spelar vi den där skivan örtiotusen gånger. Extra viktigt i år eftersom Akira kommer att lyssna uppmärksamt - vi vill ju inte smutsa ned hans små öron med kass musik. Om någon är nyfiken kan jag lägga ut låtlistan när jag är klar.

Igår kom det över lite vänner på grill&bärs, tänkte det var bra att passa på att träffa lite kompisar innan vi lämnar stan. Vi har egentligen den ultimata gården att ha fester på men har varit lite slarviga med det, man skulle kunna trycka in obegränsat med folk men det har liksom inte blivit av. Vi får ta och ha en ordentlig skiva innan vi flyttar härifrån - augusti kanske?

Det blev rätt sent igår och idag har jag inte varit utanför dörren pga. skivprojektet. Nu blev visst klockan midnatt så det var den dagen det. Hoppsan.


Här är de - filmredigeraren, polisen, biografmaskinisten, två blivande syokonsulenter, en biojobbare till och så Sofia som flaxar runt och pysslar med allt möjligt. Gissa vem som gör vad.


Vi gick till Bondens Bar och höjde medelåldern några snäpp.


Sedan smet jag och Björn till Kellys för vi behövde få oss lite hårdrock. Där var det något miffo som spelade upp små filmklipp i sin telefon och ville att jag skulle fota. Så då gjorde jag det.


Jag plåtade visst lite på vägen hem också. Här är min hals t.ex.



Den här gubben hade jag flera bilder av när jag gick igenom kameran i morse. Lite oklart varför.