söndag 6 juni 2010

Ja men nuuu fattar jag

Det tog fyra turer till Brooklyn innan jag skulle förstå dess storhet. Folk babblar om att det ska vara så jävla härligt där men jag har mest tyckt att det varit dött och lite segt. Vi har uppenbarligen missat de göttiga kvarteren för idag öppnade sig Williamsburg för oss- och vi älskade det. Så mycket att vi ev. kan tänka oss att bo där nästa gång vi spenderar några månader i den här stan.

Tanken med dagen var ju att gå runt till lite gallerier som jag kollat upp. Det gick väl sådär - ett par var stängda, något hade lagt ned och så var det stället där de var så sjukt nonchalanta. Går bort. Men jag snackade med ett par gallerier som jag gillade, får se om de gillar mig. Eftersom galleriutdelningen var så svag idag måste jag nog ta en runda till på Manhattan, jag har massor med nybrända skivor och en hög med kataloger att bli av med. Tänker INTE ta med mig något material hem. Det vore ju helt mongo.

Efter gallerierna gick vi till bryggeriet som gör ett av världens bästa öl. Det var gott. Nu sitter jag på terrassen och skriver det här medan Maria är på någon konsert i Chinatown. Lilleman sover och jag skulle inte vilja befinna mig någon annanstans i hela universum.


Jag kokar i mina röda skor, men visst är de fina?


Älskar de där vattentornen. Detta är nog det finaste hittills.


Vid källans mynning.


Det var helt overkligt varmt idag och Akira har INTE gillat det, då måste man gå in i butiker och barer och svalka sig då och då. Det kan jag leva med.



Brooklyn - allt är förlåtet!