fredag 18 juni 2010

Mat, psykologi och konst

Jag vet, det är lite slött mellan uppdateringarna. Jag har haft en del att göra och så finns det ändå inte så himla mycket att skriva om just nu. All konstnärlig verksamhet är satt på paus, jag klickar igång mig själv igen efter sommaren. Så funkar jag bäst, först jobba (nästan hur mycket som helst) - sedan ledigt (ännu mer). Då får man tid att reflektera över vad man håller på med, vad man vill göra och vart man är på väg. Låter det lyxigt? Kanske det, men så skulle vem som helst göra som hade möjligheten. Tänk vad få utbränningssjukskrivningar vi skulle ha.

Igår var jag ute och drack bärs med mina gamla vänner, den ena har nyss flyttat till Eskilstuna och jobbar som psykolog och den andra är kock på Berns. Vi täcker in ett ganska bra område tillsammans - mat, konst och någon som kollar vår mentala status då och då. Detta är förstås den stora fördelen med att vara hemma igen, att det faktiskt finns några kvar här som saknat en och vill hänga. Sånt är viktigt.


Efter happy-hour-ölen på sushistället gick vi och drack riktig öl på Bishop istället. Äntligen en ordentlig weissbier, synd bara att den kostar nästan tre gånger så mycket som i N.Y.


Vi kände för att byta miljö och gick vi till Gondolen istället. Kontraster är gött.


Och deras Caipirinha är ännu göttare.


Jag har aldrig tråkigt med de här killarna.



En bild bara för att påminna mig själv om att jag måste ned till Slussen och plåta innan de river skiten.