tisdag 24 augusti 2010

Det är bra att inte ha några krav på sig


Idag är första riktiga arbetsdagen sedan någongång i mars när jag gjorde det sista inför utställningen på Galleri Mårtenson & Persson. Det känns lite svajigt. Minst sagt. Jag har ingen tydlig plan för vad jag ska åstadkomma i höst, bara att det ska bli svinigt bra och ta mig och min konst till nya nivåer. Utställningar i konsthallar och museér. Fina recensioner och guldregn. Dessutom förväntar jag mig i princip konstnärsnämndens arbetsstipendium OCH en tvåmånadersvistelse i KRO:s ateljé i Paris (våren 2011).

Men vad jag vet är att om ungefär en månad stövlar det in en konstvetare och 20 konstintresserade människor i min ateljé som förväntar sig något av mig. Och jag har inga planer på att göra någon besviken. Så för att komma igång har jag börjat gå igenom och katalogisera de 3500 bilderna jag plåtade i New York, hittills har jag valt ut ungefär 900 bilder och nu måste jag bara komma på vad jag ska använda dem till. En petitess.