fredag 19 mars 2010

Min första matblogg



Jag har blivit nedringd och bloggen har nästan kraschat efter allt intresse om den falska falukorven. Vad är det och hur gör man?

Jo, man vegetarianiserar en befintlig rätt genom att skippa det malda och onyttiga djuret genom att ersätta det med något nyttigt - zuccini. Varva nyttighetsskivorna med äpple och lök, ringla på senap och avsluta med ost. I mitten häller man ned ett par burkar krossade tomater (krydda generöst med vad du gillar) och så hackar man ned en lök, en vitlöksklyfta och sedan tjongar man in kalaset i ugnen på ett par hundra grader och väntar tills det är klart. Serveras med riktigt potatismos. Ät.

Imorgon (lördag) ska jag hänga på galleriet hela dagen eftersom både Mårtenson & Persson är i Skåne i sitt andra galleri. Så om du inte sett utställningen ännu och vill träffa mig live så är det en bra dag att komma, jag är där på söndag också. Karlavägen 20, kl. 12-16. Välkommen!