lördag 6 mars 2010

Tur att man inte åkt på sån där hybris iallafall



Jag var ute en sväng med Akki i solen för att besöka mina globenvänner tidigare idag. Som man kan se på bilden ovan så skymtar Hammarbyhöjden i bakgrunden och jag blev så jäkla sugen på att åka bräda. Det är ju en patetisk liten backe men den ligger bra till och jag har inga planer på att dra till fjällen så den får duga.

Men jag vet redan nu att jag inte kommer att dra dit i år. Inte för att jag brukar skada mig men jag vågar fan inte riskera något innan New York. Skulle vara segt att bryta handleden eller benet nu. Av precis samma anledning kommer jag inte heller att ta tag i den där badmintonträningen som jag och en kompis har pratat om sedan december. I de där hallarna är det svårt att höra skillnad på trettioplussarnas otränade hälsenor som går av och vanliga badmintonsmashar. Schtisssh.

Fick glada besked från galleriet idag, ytterligare ett verk är sålt och imorgon ska vi ses i ateljén så att han kan hämta upp fler. Den där depressionen då? Borta. Folk ska vara lyckliga som kommer över mina målningar så billigt, om några år är de värda det tiodubbla.