tisdag 9 mars 2010

På väg



Nedmonteringen av ateljén har börjat på allvar, ni anar inte hur skönt det känns. Rensa ut, packa ihop och flytta grejer är faktiskt något jag verkligen gillar. Kanske beror det på den rastlösa familj jag växte upp i, vi flyttade ett tiotal gånger innan jag ens började skolan. Och jag har fortsatt denna tradition genom att hatta runt i både Sverige och europa de senaste 15 åren. I Stockholm har jag bott i drygt sex år (visserligen på tre olika ställen) vilket är rekord. Dags att dra vidare?

Vi kom idag fram till att vi inte pallar med allt roddande det innebär att hyra ut lilla huset medan vi är i NYC så vi skiter i det. En bra grej med det är att jag kan sluta leta förråd till min ateljé (som är löjligt dyrt) och istället dunka in hela rasket hemma. De stora prylarna åker i grovsopen. Visst hade vi kunnat göra oss en liten hacka på att hyra ut men girighet ligger inte riktigt för oss. Och så slipper vi någon som sitter och fiser i vår soffa.