tisdag 30 mars 2010

Min framtida atte?



Vi har nästan bestämt oss. Vi ska bo i Gröndal. Det är lugnt och nästan lite lantligt, kryllar av dagisar till Akira och jag kommer att ha några minuter till min framtida ateljé. Tröttnar man på vishan så är det ett stopp med tunnelbanan till Hornstull eller också cyklar man. Det är nära till vattnet. Känns skönt att äntligen veta var vi vill bo.

Ateljékollektivet kommer att bli grymt men jag kunde inte skriva upp mig på ett rum direkt, det skulle kännas så bortkastat att betala för en massa månader då jag inte kommer att vara där. Om jag gjorde det så skulle jag ha dåligt samvete hela sommaren för att jag inte var i ateljén så jag hoppas att det finns plats åt mig kvar i augusti eller när det nu kan bli. Hur som helst så längtar efter ett sammanhang, folk, kollegor, utbyte. Så mycket har jag fattat efter att ha suttit ensam i en skrubb i fyra år.

Framtiden känns plötsligt väldigt ljus.