torsdag 5 november 2009

Apor, ett sömnigt barn och en dålig affär.



Idag har jag jagat runt i alla södermalms loppisar efter bra bilder på orangutanger. Svårare att hitta än man kan tro. Köpte ett par ordentliga naturböcker på Myrorna men det var mest för miljöbildernas skull. Så i morgon är planen att dra till Skärholmen och kolla loppisen där, den är ganska rejäl. Ock när jag ändå är där ute passar jag på att fylla på förråden med kryddor, grönsaker och små exotiska burkar. Som en minisemester.

Akira har just somnat, flera timmar tidigare än han brukar. Han slocknade strax efter att jag drog på Elvis på spotify. Om det funkar så gärna för mig, vi hade ändå tänkte börja inskolningen snart och då kan han väl lika gärna få börja med kungen. Vår son kommer aldrig att få lyssna på smurfhits, Markoolio eller någon annan vedervärdig "barnmusik". Aldrig. Han kommer inte heller få äta på köttclownen men det vet han inte än. Det tar vi den dagen.

Appropå dåliga grejer. Det är med stor värme i min kropp jag går förbi ett ständigt tomt Lidl på Folkungagatan. Butiken har legat där i något halvår och att deras dåliga koncept inte fungerar på söder är ganska tydligt. Det finns uppenbarligen fler än jag som aldrig skulle sätta sin fot där. Hoppas de får packa ihop och dra snart, det går att fylla den lokalen med något mycket bättre.

Nu kvällsmacka och några avsnitt South Park. Om jag har tur.