måndag 16 november 2009

Vedgubbsjakten fortsätter.

Jag köpte nyligen ett fast 50 mm objektiv för att kunna ta riktigt bra bilder på mina verk för reproduktioner och liknande. Men det är jäkligt kul att plåta allt möjligt med det, som att ha en helt ny kamera. Man har ett fast utsnitt och får jobba mer på att komponera bilderna och känslan i dem blir en helt annan. Kvalitet. Nästa pryl på listan är en bra normalzoom att ha som allroundobjektiv. Jag har nog tänkt mig ett Canon EF-S 15-85 mm (men tar tacksamt emot tips) som kostar nästan lika mycket som kameran. Men vafan, att ha en bra utrustning är viktigt för mig. Dessutom är det avdragsgillt.

Vedgubbsjakten fortsätter. Anslagstavlan nere vid poolen aviserade grillkol, utombordare och båtplatser - men ingen ved. Jag fick ett sms från min mor tidigare idag som sa att vi redan har en vedgubbe, jag vet inte riktigt vad hon menade men antagligen syftar hon på pappa. Men jag vill ha ved nu och forskar vidare - imorgon åker jag till närmsta lilla by och tittar på deras anslagstavla. Där tror jag att jag ska hitta min vedfarbror.

Här nedan är några av bilderna jag tog tidigare idag. Det är nästan bara vi här. Lugnt. Tyst. Och alldeles stilla. Ingen tunnelbanestress eller baconsjuka här inte.