fredag 27 november 2009

Ett angenämt problem.



Årets utsmyckning av huset är avklarad. Jag har latat mig de senaste åren och struntat i att pynta men i år tyckte jag att det var dags. Klart ungen ska få lite julstämning. Inte för att han fattar något, men ändå.

Annars har vi storstädat huset idag. Vi har prioriterat annat än städning sedan vi blev tre här i hushållet och det började märkas. Vi har pratat mycket den senaste tiden om hur trötta vi är på att bo i detta omständliga lilla hus och hur gärna vi vill flytta. Till något större. Något enklare. Något bättre. Det visade sig att en ordentligt röjning var allt som behövdes. Nu trivs vi igen och kan bo kvar i några månader till.

På kvällen var jag i ateljén i några timmar. Det var mest bokföring och mejlgrejer som behövde tas tag i. Och så skickade jag iväg en riktigt skön faktura. Mina intäkter börjar bli för stora så snart måste jag köpa något dyrt till min verksamhet. Annars ska bara staten ha en massa deg. Min deg.

Och så kan vi ju inte ha det.