söndag 15 november 2009

Vilken är bäst?

Jag kom just på att jag inte visat verken som jag skapat för välgörenhetsauktionen ännu. Borneos orangutanger ligger pyrt till och BOS (Borneo Orangutan Survival) kommer att auktionera ut ett av nedanstående verk den 30 november på Clarion Hotel. De har dock inte bestämt sig ännu vilket av verken de vill ha.

De kände ju min teknik och hur jag jobbar så att de får välja på bilder där jag har mixat människor och apor borde inte komma som någon överraskning. Men att blanda ihop människor och djur kan vara ett problem i deras organisation. Detta fick jag reda på efter att jag jobbat klart med bilderna. Tydligen är det så att det förekommer att man fångar in orangutanghonor, rakar av dem håret och håller dem som prostituerade. Fatta! Jag har aldrig hört något så sjukt. Vad är det för människor (män) som kommer på en så jävlig idé. Och vilka (män) är det som vill ligga med en rakad fastkedjad apa? Helt stört.

För mig är bilderna en hyllning till orangutangerna och jag tyckte det var självklart att visa våra likheter med dem. Jag ska inte säga att jag anser att djur är våra likar men för den saken behöver vi ju inte hålla på och jävlas med dem. Om jag fick bestämma skulle all verksamhet där djur far illa upphöra direkt. Hej då köttindustrin. Hej då val/delfinfångare. Hej då pälsindustrin. Hej då skövling av regnskog. Och hej då äckliga jävla djurhallickar.

Jag hoppas att stödgalan (tillsammans med mitt bidrag) kommer att ge tillräckligt med pengar så att det blir stopp på denna galenskap på Borneo. Vill du hjälpa till så går det bra att köpa biljetter till galan, ropa in min tavla för jättemycket pengar eller bara ge ett bidrag via deras hemsida.

Och sist av allt tänkte jag be er hjälpa mig att hjälpa dem. Vilken bild tycker DU är bäst/kommer att inbringa mest vid en auktion? Klicka på dem för större bild och om du lämnar en kommentar blir det enklare för mig att veta vad du tycker.


1. Queen Louie (40x50 cm inkl. passepartou och ram)



2. Baby Kong (samma storlek som ovan)