torsdag 26 november 2009

Två flugor i en smäll.



Efter påtryckningar från alla håll så kunde jag inte stå emot längre. Jag gick och köpte tröjjäveln, hoppas ni är nöjda nu. Men en bra sak med den är att nu har jag en god anledning att inte flebba iväg helt. Den sitter liksom rätt tajt redan nu. Och så kan jag titta på den och minnas varför jag föddes. Bara en sån sak.

Smart som jag är så visar jag även upp vilket av verken BOS valde till välgörenhetsauktionen som är på måndag. Jag är inte så förvånad att de valde denna men jag tycker samtidigt att det var lite synd. För även om jag inte var medveten om att folk vill ligga med orangutanger när jag skapade 'Queen Louie' så skulle den kunnat bli ett inlägg i diskussionen och belyst eländet. Att några sjuka apknullare bestämmer hur mina bilder uppfattas tycker jag inte är ok. Men. Nu har de valt denna och jag kan förstå varför. Hoppas att den inbringar mycket pengar till Borneos orangutanger och bidrar litegrand till att få stopp på denna vidriga djurprostitution.

Detta betyder förstås att bilden nedan (som de inte valde) är till salu. Priset är 6.500:- inkl. vit ram om du har möjlighet att hämta upp den i Stockholm. Annars kan jag skicka den oramad inom landet för 6.300:- Först till kvarn.


'Queen Louie', 40x50 cm (inkl. ram), blandteknik på papper.