onsdag 21 april 2010

En dag i parken

Efter min morgon med Akki (jag gjorde äntligen klar min stipendieansökan!) tog vi tunnelbanan till Time Square och promenerade sedan till Central Park. Idag var det den perfekta dagen, över 20 grader varmt, soligt och vindstilla. Jag åt en glass och Maria fick sitt blaskiga kaffe.

Vi hängde i parken i några timmar men tyvärr glömde vi bort att äta och när vi väl skulle det hade vi lite problem - att hitta saker utan kött, ägg och vete är inte helt lätt. Man kan ju inte ens köpa en macka liksom. Men det löste sig och trots att vi åkte hem mitt i rusningstrafiken med vagn och grejer var det inga problem. Men det där med att åka tunnelbana i den här stan med barnvagn är inte helt lätt. De flesta stationer har inga ramper eller hissar så antingen får man bära i branta trappor (funkar ju om man är två) eller också är man hänvisad till de få som är handikappanpassade. Man ser inte så många rullstolsbundna i stan om man säger så.

Imorgon ska vi träffa några vänner till Maria som också bor här tillfälligt med sitt barn. Vi var inne på att dra till Coney Island ett tag men de verkar bara ha öppet under helgerna, synd för jag var grymt laddad på att fota där.


Times Square.


Disneypolisen är beredd att rycka ut.


Kall gröt åt lillen i Central Park.


Akiras första kontakt med gräs och jord. Han var löjligt nöjd med det.



Man har ju haft värre tisdagar i sitt liv. Den här stan asså.