torsdag 1 april 2010

Kaggebo cribs

På begäran kommer här ett hemma-hos-reportage från vår stuga. Den ligger mellan Valdemarsvik och Västervik i ett sommarstugeområde som heter Kaggebo. Vi bor på ett litet berg men havet ligger bara en kvarts promenad bort. Här är vi så fort vi får chansen.

Jag tänktes skriva lite ironiskt mtv-cribbigt men kom på att jag varken orkade eller att det var så kul.

Våren kom idag och då åker hängstolarna fram. På sommarkvällarna sitter vi vid brasan på verandan och lyssnar på reprisen av sommarpratet.


Köket, min domän. När inte Maria bakar förstås.


Här sitter jag och bloggar, Maria läser "1000 things to do in New York" och lillen fjantar på golvet. Snart ska jag tända en brasa.


Sovrummet. Resesängen fick precis plats! Tur det, annars hade han fått sova i köket de närmaste tre åren. På väggarna hänger affischer från min makalösa karriär hittills*.


Och så den här förstås, en av mina favoritmålningar från Ölands konstskola. Jag är glad att jag aldrig sålt den, lite gammalt gnejs måste man få behålla.


Akira blir bytt i skönaste stolen.


Öl, skumpa och spraygrädde kommer man långt på.


På infarten står vårt vrålåk som aldrig krånglar* och båten. Till vänster skymtar gäststugan.


Utedusch som är rätt skön på sommaren (tycker Maria), Akiras kommande gungställning i bakgrunden och snickarboa till vänster.



Där inne är det lite svårt att hitta vad man söker.

*Obs ironi