söndag 25 april 2010

Jag siktar mot toppen

Efter att ha såsat runt här i några veckor var det dags för lite konst. Det är ju trots allt en av anledningarna till att jag är här. Mitt absoluta mål är att hitta ett schysst galleri att samarbeta med, men jag vill också ta reda så mycket som möjligt om New Yorks konstvärld och förhoppningsvis skapa kontakter som kan leda till saker i framtiden.

Att börja utforska Chelsea är steg ett, sedan tar jag saker som de kommer. Ingen brådska här.


The Pace Gallery är störst hittills. Måste skaffa större atte om jag ska få in något där.


Vi såg ganska mycket tråkigt skit. Många av sakerna på gatan var bättre.


Brunchpaus med Bloody Mary. Akki var ett litet underbarn hela dagen.


Dagens bästa utställning - Barbara Kruger på Mary Boone.



Amerikanarna är som tokiga i Akira, några minuter efter denna bild kom en man fram och plåtade honom. Alla bah - 'Oh, look at those blue eyes' och 'so cuuuuuute'! De blir alldeles kollriga.