måndag 26 april 2010

Som tur är mat ett gemensamt intresse

Det har regnat typ hela dagen och vi har typ bara slöat. Ätit och slöat. Jag sov till och med middag med lillen i ett par timmar. På eftermiddagen gick vi för att testa om det var några bra dumplings på det där stället där kinatanten skrämde Akira. Det var det. Fy fan vad det var!

Efter att tre personer i personalen varit framme och hälsat på Akki så vågade sig vår kinatant fram. Vi höll andan. Fatta vad jobbigt om han skulle bryta ihop igen. Det gick bra och vi pustade ut. Sedan pushade hon sin luck och kom tillbaka två gånger till (och var extra närgången), men han höll ut. Tur för annars hade vi aldrig vågat gå dit igen - hon såg helt knäckt ut förra gången när han började grina.

Sedan gick vi hem och jag lagade makrill med kokt potatis och senapssås. Gott efter allt flottigt vi ätit de senaste dagarna. Måste laga lite mer hemma, det håller inte annars. Varken midjemått eller budget.

Idag fick jag användning för tjocktröjan jag släpade hit.


Akira är än så länge lyckligt ovetande om kinatanten som lurar i bakgrunden.


Plump Dumplings - bland de bästa jag ätit. Definitivt de grönaste.



Stannade till i Japan för lite edamamebönor efteråt. Den här stan asså.