onsdag 14 april 2010

Några timmar i Kina

Jag tänkte egentligen att jag skulle ha EN dagens bild men det fattade man ju fort att det var direkt omöjligt. Jag tar säkert tvåhundra foton om dagen - varav en stor del raderas direkt - kvar blir runt femtio bilder och av dem väljer jag ut fem som jag slänger upp här. Snävare urval kan jag omöjligt göra.

Idag spenderade vi några timmar i China Town som vi bor bara några minuters promenad från vår lägenhet. Dagens mission som var att fixa kinesiska vaxdukar till alla våra glasbord men det gick inget vidare, kanske letade vi på fel ställen? Jag köpte den klassiska I ♥ N.Y-tishan för two bucks men det var också allt. Lillen blev väckt av en karavan ilskna, stressade snutar som tutade och gapade i megafoner, det är därför han ser så ledsen ut på bilden. Han somnade inte om.

Nu på kvällen har vi glott på mitt/vårt favoritprogram Kobra på svt-play. Jag brukar alltid gilla att se de lokala tv-kanalerna när man befinner sig i andra länder (vi har ungefär 100 kanaler här) men Kobra är ju Kobra. Så varje tisdag kommer jag att sitta klistrad - precis som hemma.