tisdag 27 april 2010

Utan lite hybris kommer man ingenstans

Jag fortsätter att gå igenom högen med gallerier, först lite översiktligt i galleriguiden och sedan närmare på nätet. Jag bokmärker de ställen där jag tror att det finns en rimlig chans att jag kan få komma in samt de gallerier som visar konst jag gillar (där jag tror att jag skulle passa).

Sedan gäller det att få en bra kontakt med det galleri jag gillar bäst och förhoppningsvis kommer de att gilla mig, min konst och hela alltet. Denna taktik har hittills funkat till 100% när det gäller de gallerier jag samarbetar med i Sverige och Finland. Jag tror inte på att skjuta brett för att täcka in så många som möjligt utan att sikta in sig på ett fåtal och verkligen fokusera på dem.

Det finns iallafall gott om gallerier att välja på - jag har inte ens tagit med Greenwich Village, Tribeca, East Village och Upper West Side här nedan - så det är nog bäst att jag sätter igång på allvar snart. Men jag vet (ok, hoppas) att ett av dessa gallerier snart kommer att ha mitt namn i sin katalog. Undrar vilket?


Chelsea - 150 gallerier bara där.


Soho vore kanske gött?


Williamsburg är säkert tuffast enligt många men jag skulle föredra Manhattan.


Upper East Side - där pengarna bor.



Midtown. Här ligger några riktiga elefanter + MoMA.