torsdag 15 april 2010

Min morgon



Akira sov inget vidare inatt så jag gick upp tidigare så att Maria ska få några timmar utan en sprattlande, gurglande, sjungande tok bredvid sig. Jag kollar nyheterna och vad som hänt i bloggarna och lillen har fullt upp med en giraff i en jordgubbsbil. Ute är det sol.

Det slog mig igår att det bara var en vecka sedan vi var på akuten med ett ganska allvarligt sjukt barn. Nu sitter vi i N.Y. och livet har aldrig varit bättre, vad konstigt allt är. Läkaren som tog emot oss precis innan vi åkte hit ringde och berättade om proverna de tog på Akira. Han är ganska (väldigt) allergisk mot ägg och till viss del mot vete (men inte mot fisk, mjölk eller soja som tur är). Dvs. inga pannkakor till kiddo.

Vilket påminner mig om att vi måste skriva de där korten till akutpersonalen och de grymma läkarna vi fick träffa. Att vi sitter här nu beror helt på dem.