måndag 17 maj 2010

Det kommer konst, jag lovar!

Först av allt. Jag ber om ursäkt att min blogg har utvecklats till en hej-titta-vad-vi-gjort-idag-blogg och för tillfället inte handlar ett dugg om konst. Det var inte planen. Men just nu har jag inte så mycket konstrelaterat att skriva om eftersom jag slarvat lite på den fronten. Jag SKA ta tag i galleriletandet och vi KOMMER att gå på utställningar. Så mer konst kommer, det är bara det att det finns tio miljoner andra grejer att göra också.

Månaden vi har kvar ska jag utnyttja väl till mina projekt (konst, foto, kontakter). Jag har gått igenom alla gallerier i Chelsea på nätet och har ett tiotal som jag ska kolla närmare på och sedan besöka. Efter det vet jag nog ganska väl vilket/vilka av dem som passar mig och som jag ska ta kontakt med på allvar. Sedan får vi se. Skulle inget funka i Chelsea går jag vidare till nästa område, men om man kollar mitt track record så brukar jag få som jag vill.

Idag har det varit en fantastisk dag men det ska jag inte blabba så mycket om. Jag besparar er.


Äntligen hittade jag hjärntvättarkanalen. Det visade sig visst att vi hade ett par hundra fler kanaler än vi först trodde. Nu kan vi kolla på cyniska och giriga predikanter varenda söndag. Hurra!


Central Park var exakt så söndagsskön som det bara kan vara där. Baseball och allt.


Jag hade kunnat stå och plåta sportkillar hela dagen.


Akira gillar när saker rör sig. Flugor, bilar eller bara vuxna män i tights - vad som helst.



Sedan gick vi till favoritgläntan och hade picknick på vårt duschdraperi. Efter det knallade vi de 65 kvarteren hem utan att smälla av. En perfekt söndag.