lördag 1 maj 2010

Top of the rock

Idag har vi gått ungefär 120 kvarter, det gick bra men lillen tyckte det var lite varmt så vi fick ställa in barbesöket på ett tak som vi planerat idag. Men först var vi på ett annat tak - Rockefeller Center - och det är inte riktigt som man står där uppe som man förstår hur jävla stor den här stan är. Jag har varit uppe i Empire tidigare men bara på kvällen och detta var en helt annan sak. Mäktigt.

Efter taket gick vi till en park och jag hämtade lite sushi, har längtat efter rå fisk sedan vi kom hit. Akira gjorde dagens äckligaste grej när han sög sig fast vid ett hjul på barnvagen men har inte visat några tecken på knarkochbajsförgiftning ännu, den lilla grisen blev mest arg för att vi avbröt honom. När vi kom hem invigde vi grillen och terassen på allvar och alla vi som inte behövde lägga sig klockan åtta satt kvar i den ljumna New York-natten och njöt av att bara vara.

Jag fattar om ni sitter där ute och kokar av avundsjuka, det skulle jag också göra.


Akira börjar bli riktigt bra på att fota.


Det är så coolt att de beslöt att spara den där plätten för länge, länge sedan.


Jag som kan vara lite höjdrädd ibland känner absolut inget i skyskrapor. Konstigt.


Gräset ÄR grönare på den här sidan.



Den förpreparerade kolen brann som satan.