söndag 30 maj 2010

Eller har de bara annat för sig?

Det är så roligt. Jag sitter och bara pressar ut foton på fejjan varenda dag, det har jag gjort sedan vi kom hit för ett par månader sedan. I början hände det väl då och då att någon kommenterade bilderna men sedan länge är det i princip tyst (förutom från familjen och några trogna, precis som här i bloggen).

Jag gör det naturligtvis inte för att retas eller för att trycka upp i ansiktet på folk hur jävla gött vi har det utan för att jag gillar att plocka ut ett urval av dagens skörd och ha de bilderna tillgängliga på nätet. Både för oss själva och andra i framtiden. Men. Jag tror att det sticker i ögonen på många - vilket naturligtvis inte hindrar mig från att ösa på. Jag ska fan öka de sista två veckorna.

Idag har vi haft en precis vanlig dag i världens bästa stad. Den såg ut ungefär typ såhär:


Maria plocka upp förmiddagskaffet på vårt standardcafé. Själv har jag lagt av eftersom jag inte pallar att leta toaletter hela dagarna - min blåsa blir stor som en pingisboll efter en mugg.


Lunchpaus för lillen i Madison Square Park. Kolla nya tröjan!


Loppis i Chelsea, ett hav fullt med junk.


En till i ett garage. Dyrt junk denna gång.



Vi har typ inga bilder på oss tre tillsammans så det passade rätt bra att plåta lite från vår drinkpaus på ett tak vid 5:e avenyn. Sedan knallade vi hem, grillade lax och sparris på terrassen och tryckte en halv jumboflarra vitt med New York blinkande runt oss. Själv då?