lördag 29 maj 2010

Mitt femtonåriga jag kissade på sig

Idag drog vi till Queens och kollade lite graffiti på legendariska 5Pointz. Hade jag fått åka dit som graffitimålande tonåring hade jag smällt av. Mycket bra grejer. Överallt.

Att Akira har blivit totalt New York-aklimatiserad fick vi det yttersta beviset på idag. Medan vi gick runt där åkte minst tio dånande tunnelbanetåg förbi ovanför våra huvuden - Akki bara sov vidare. Tänk alla sköna platser han varit på och bara sovit bort. Efter utekonsten gick vi till MoMA PS1 som ligger precis bredvid och kollade på innekonsten. Någonslags samlingsutställning som kändes slarvig, totalt slumpmässigt och ihopslängd i sista sekunden - väldigt oinspirerande. Men byggnaden var grym.

Sedan drog vi hem och hämtade indiskt som vi satte i oss på terrassen. Det är underbart att man kan vistas ute igen.


Lite fakta om 5Pointz för den som orkar och vill finns här.


Skulle kanske inte gå här en sen kväll.


Syns det att jag klippt mig själv?


Jag älskar att de här miljöerna finns på riktigt.



Undrar hur många utställningar Akira varit på nu? På PS1 gillade han några fiskar och videokonsten bäst.