fredag 7 maj 2010

Nu blir det sightseeing i några dagar

Allt blev just klart med andrahandsuthyrningen av min ateljé. Det betyder att jag inte behöver betala typ 10.000 kr för ett rum jag inte kommer att utnyttja så det ska jag fira imorgon på lämpligt vis. Personen som hyr behövde något tillfälligt över sommaren och jag får tillbaka den i augusti, det blir perfekt.

Vi gick förstås inte till New Museum idag heller. Kanske ligger det för nära helt enkelt? Istället tog vi en tur runt China Town och drack vårt blaskiga kaffe i en park smockad med Kineser. Akira charmade brallorna av allihop (eller iallafall en av dem). Sedan skyndade vi oss hem för att möta morsan som flög hit idag men kom naturligtvis lite för sent. Hon stod i vår port och väntade med sin resväska så nu är hon här. Känns lite konstigt, vi satt ju och skajpade alldeles nyss.


Vi bor bara hundra meter från hörnet där bilden till Beastie Boys klassiska omslag "Paul's Boutiqe" togs. Miljön har förändrats lite sedan dess.


Vi misstänker att Akki är allergisk mot löv och gräs, det gör ju ingenting enklare på något vis.


Ok att vi inte är superschyssta mot våra grisar, kossor och kycklingar. Men vi låter dem iallafall inte ligga och självdö i en hink. Vad är det med kineser och djur egentligen?


Här är hon! Farmodern.



Vi åt middag på Bowery Bar - en oas mitt i stan. Akira är glad över det nya sällskapet.