måndag 3 maj 2010

Ok, nu räcker det



Den här värmen alltså, det är för mycket. Låter kanske som lyxgnäll för er som sitter och tittar på knoppar som inte brister men här är det så varmt att hjärnorna smälter. Och lillen gillar det inte. Vi tänkte att vi ger oss ut en sväng efter att solen gått ned men det spelade ingen roll - han höll sig någorlunda lugn i luftkonditionerade butiker men när de stängde kl. 20 var det bara att dra hemåt igen med ett extremt missnöjt barn. Hemma hade vi inte haft på ac:n på ett par timmar så det var över 30 grader i lägenheten. Detta är ju löjligt.

Videokameran då? Äh, det börjar bli lite farsartat. Jag drog dit tidigt imorse och kollade på den nya kameran jag bestämt mig för. Den kändes helt värdelös att hantera och jag vill inte lägga så mycket pengar på något man inte är nöjd med. Så nu verkar det som jag åker tillbaka dit IGEN för att köpa en variant av den första jag tittade på. Den är jäkligt ball den där affären men jag börjar bli hjärtligt trött på den. Måtte jag få med mig ett stycke teknik imorgon.