tisdag 11 maj 2010

Vi borde inte hunnit med allt det här

Klockan är över midnatt och vi har gått nonstop från morgon till kväll så jag pallar verkligen inte att skriva så mycket mer än såhär idag. Sorry.

Det var dags för stora New York turen. Ett av de första stoppen var en av pirerna vid Hudson River. Sedan gick vi genom West Village och shoppade på Marc Jacobs, typ min nya favoritaffär. Varför ska den vara så dyr?


Det blev japanskt idag också. Bästa sashimin på länge.


Ett ställe jag velat gå till länge är naturhistoriska. Vi dök på det av en ren slump när vi letade toalett (för örtionde gången). Att dricka kaffe är inte bra för mig, jag blir helt dränerad.


Vi var i central park ganska länge och när vi tröttnade på det gick vi och tittade på allt guld hos herr Trump.



Och så upp på det där taket igen. Fortfarande lika mäktigt. Sedan promenerade vi rätt långt, käkade pizza, provade kläder, var inne på Tiffany's, Macy's, hängde runt Times Square i skymningen och säkert något mer. Vi glodde på Empire på nära håll och så strykjärnet förstås. Sedan åkte vi hem och jag åt upp de indiska resterna från igår.

Imorgon blir det lugnare, kanske en utekväll för småbarnsföräldrarna?