onsdag 23 september 2009

Babytalk



Jag förstår att många som läser/följer min blogg inte främst är intresserade av en massa barnsvammel. Det är ju en konstblogg. Men jag skriver om allt som berör mig och just nu ligger mitt fokus främst någonstans runt Marias magtrakter. Det är en stor grej i mitt liv så det får ta plats, hoppas ni står ut ett tag till

Idag var vi på undersökning på SÖS eftersom vi gått över tiden med drygt en vecka. Allt såg bra ut men det verkade inte vara något på gång ännu. Har det inte hänt något tills på måndag så blir Maria igångsatt. Som vanligt när det gäller sjukhus, läkare och sånt så var vi inbokade på en (för oss) alldeles för tidig tid. Eftersom ingen av oss sov speciellt mycket i natt så har dagens outfit varit ringar under ögonen. Och lite oklädsamt illamående. Efter undersökningen tog vi en lång promenad runt söder, gick och hyrde en bunt med filmer och hämtade indisk mat. Sedan trynade vi i flera timmar. Känns lite som att skolka. Skönt.

Jag fick ett roligt nyhetsbrev från Konstbar idag (klicka på "senaste nyhetsbrev"). Butiken firar ettårsjubileum i början av oktober och bjuder på lite fest. Ett bra tillfälle att gå dit om du inte varit där tidigare, där finns massor med bra konst och dessutom bjuder de på vin.

Nu gungade just hela rummet så jag lägger ned datandet. God afton.

(Om någon just tittade på Idol och lade märke till fraserna "Grattis du är sämst idag" och "Drömmen slutar här" så kan jag upplysa om att det är Maria som hittat på dem till reklamkampanjen. Juryn plockade tydligen upp det.)